مصارف عسل محدود به استفاده های خوراکی نیست و از این معجزه طبیعت به بیشمار فایده و اثربخشی میتوان اشاره کرد، عسل به دلیل ماهیتی که دارد هیچگونه باکتری یا قارچی در آن نمیتواند رشد کند و تنها ماده غذایی طبیعی بدون تاریخ انقضا در طبیعت است.

عسل حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان و آنزیم های فعال است که در جوان سازی پوست و شادابی آن بسیار موثر است، عسل میتواند به تولید سلول های جدید و ترمیم زخم ها کمک کند و همچنین پوست شما را از انواع عفونت ها و قارچ های پوستی و حتی اشعه UV خورشید محافظت کند.

یکی از موارد استفاده عسل طبیعی در بهبود زخم ها است، جهت بهبود سریعتر زخم های تازه میتوان از عسل کاملا طبیعی و تمیز استفاده کرد، اگر زخم عفونی است میتوان کمی نمک نیز به آن اضافه کرد و اگر زخم دیابتی است ترکیب روغن زیتون خالص و عسل میتواند موثر باشد، بدین صورت که ۵ واحد عسل را با ۲ واحد روغن زیتون ترکیب کنید و سپس به محل زخم بمالید، برای زخم بستر نیز همین ترکیب را به نسبت ۲ واحد عسل و ۵ واحد روغن زیتون بکار ببرید.

استفاده از عسل در جذب محل بخیه و بهبود ترک های پوستی نیز گزینه مناسبی است.

و اما برای پوست ، ماسک عسل و استفاده مستمر از آن می تواند به درمان آکنه و نقاط سیاه روی صورت همچنین رفع تیرگی و ترمیم بافت های آسیب دیده کمک کند، افرادی که جای جوش روی صورت دارند ۲۱ روز ترکیب عسل و روغن زیتون را استفاده کنند و اجازه دهند هر نوبت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، اگر قبل از استفاده از ماسک صورت را با گلاب و کمی آب لیموی تازه بشویید بسیار عالی است.

بطور خلاصه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

توجه داشته باشید در همه این موارد انتخاب عسل کاملا طبیعی و‌ مرغوب در اولویت است و عسل های فوق العاده باکیفیت عصاره طلایی در این انتخاب همیشه همراه شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *